Άγχος : μπορείς να το ξεπεράσεις ;

Ναι ξέρω, είναι υποσυνείδητο…hellooo, όλοι έχουμε περάσει από αυτή τη θέση. Εξετάσεις, δουλειά, καθημερινότητα…Γενικά τρέχεις και δεν φτάνεις. Συμβαίνει σε όλους. Relax. “Πως” θα μου πεις…

frog-1339892_1920

Ε λοιπόν θα σου πω τι κάνω εγώ (aka ο πιο αγχώδης άνθρωπος που μπορείς να φανταστείς !) και ελπίζω να σε βοηθήσει…

  1. Πίστεψε στον εαυτό σου και της δυνατότητες σου
    Κατά ένα τεράστιο ποσοστό τείνουμε να είμαστε απαισιόδοξοι για πράγματα, τα οποία ουδέποτε έχουμε αποτύχει. Ο λόγος; Μα φυσικά η ίδια η αποτυχία. Αντί να σκέφτεσαι το χειρότερο πιθανό σενάριο, το οποίο, ναι υπάρχει περίπτωση να συμβεί (τζόκερ και γκαντεμιά ενωμένα, ποτέ νικημένα)…σκέψου τις φορές που έχεις αισθανθεί περήφανος για τον εαυτό σου. Τότε που πέρασες στις πανελλήνιες ή τότε που κέρδισες στον διαγωνισμό μαθηματικών. Κάπου μέσα στο μυαλό σου υπάρχει μια θετική ανάμνηση, η οποία τη δύσκολη στιγμή θα σου δώσει ώθηση να πιστέψεις στις ικανότητές σου !Το μεγαλύτερο όπλο εναντίον του στρες είναι η ικανότητά μας να διαλέγουμε μια σκέψη αντί για μια άλλη.
    William James,Αμερικανός ψυχολόγος και φιλόσοφος
  2. Βγάλ’το απο μέσα σου
    Μandala mandala-2031287_1280(ναι αυτά τα επαναλαμβανόμενα κυκλάκια που σε κάνουν να νομίζεις ότι ξαφνικά όλοι γύρω σου ασπάστηκαν τον Ινδουισμό…είναι ότι πιο ωραίο κυκλοφορεί στην boho κοινότητα αυτή τη στιγμή)…και γενικά η ζωγραφική όμως, μπορεί να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το άγχος σου. Πως λειτουργεί: αναγκάζοντας το μυαλό σου να επικεντρωθεί στα μικρά σχήματα, να μην ξεφύγεις από τις γραμμές και να μην το αφήσεις στη μέση, απελευθερώνεις τη δημιουργικότητά σου και ταυτόχρονα αποκτάς τη μεγαλύτερη δυνατή συγκέντρωση. Αντί να σκέφτεσαι το άγχος, θα αισθανθείς πολύ καλύτερα και σίγουρα θα αποκτήσεις την πολυπόθητη εσωτερική αρμονία (επόμενος σταθμός Θιβέτ).
  3. Βρες τα με τον εαυτό σου
    Θα σου φανεί χαζό, το ξέρω. Και μένα, όταν μου το είπαν πρώτη φορά γέλασα, αλλά με βοήθησε. Μια φορά τη μέρα, μίλα με τον εαυτό σου στον καθρέφτη. Κάτσε απλά μπροστά στον καθρέφτη και πες του, σαν να μιλάς σε έναν ξένο, κάτι καλό που έκανες τη συγκεκριμένη μέρα (δεν χρειάζεται να είναι κάτι φοβερό ή wow). Με αυτόν τον τρόπο οπτικοποιείς τα θετικά σου συναισθήματα και μάλιστα, βλέποντας τον ίδιο τον εαυτό σου να τα αναφέρει, αυξάνεις την πιθανότητα να μην αγχωθείς για πράγματα που περνάνε από το χέρι σου, όπως οι επιδώσεις σου στις εξετάσεις.frog-1339896_1280
  4. Κράτα ημερολόγιο με τις δουλειές που έχεις
    Αν είσαι σαν εμένα και τρέχεις όλη μέρα, έχεις καταλάβει, ότι είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεχάσεις τον καφέ που κανόνισες ή την εργασία που έπρεπε να παραδώσεις. Βάλε μια οργάνωση στην καθημερινότητά σου, ξεκινώντας από τις υποχρεώσεις σου. Θυμήσου ΠΑΝΤΑ να υπολογίσεις μια με μιάμιση ώρα καθημερινά για ξεκούραση και χαλάρωση (αν μπορείς και παραπάνω, ακόμη καλύτερα). Το να κάνεις πρόγραμμα για την επόμενη μέρα θα σε βοηθήσει ιδιαίτερα σε περιόδους εξεταστικής ή αυξημένης εργασίας.anxiety-2019928_1280
  5. Κοιμήσου σωστά Είναι αποδεδειγμένο ότι η κούραση αυξάνει τα επίπεδα άγχους. Τι καλύτερο από έναν καλό ύπνο ; Δεν πειράζει αν χάσεις και μια μέρα το Survivor! Είναι πολύ προτιμότερο να απαλλαγείς από δυσάρεστα συναισθήματα κόπωσης και άγχους.Το να πλαγιάζει νωρίς και να σηκώνεται νωρίς κάνει τον άνθρωπο υγιή, πλούσιο και σοφό.
    Βενιαμίν Φραγκλίνος

Μέχρι την επόμενη φορά που θα ανοίξετε το ψυγείο μας,

Refrigerated kisses 😘

@dimi

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s